Jump to content

Welcome to RennTech.org Community, Guest

There are many great features available to you once you register at RennTech.org
You are free to view posts here, but you must log in to reply to existing posts, or to start your own new topic. Like most online communities, there are costs involved to maintain a site like this - so we encourage our members to donate. All donations go to the costs operating and maintaining this site. We prefer that guests take part in our community and we offer a lot in return to those willing to join our corner of the Porsche world. This site is 99 percent member supported (less than 1 percent comes from advertising) - so please consider an annual donation to keep this site running.

Here are some of the features available - once you register at RennTech.org

  • View Classified Ads
  • DIY Tutorials
  • Porsche TSB Listings (limited)
  • VIN Decoder
  • Special Offers
  • OBD II P-Codes
  • Paint Codes
  • Registry
  • Videos System
  • View Reviews
  • and get rid of this welcome message

It takes just a few minutes to register, and it's FREE

Contributing Members also get these additional benefits:
(you become a Contributing Member by donating money to the operation of this site)

  • No ads - advertisements are removed
  • Access the Contributors Only Forum
  • Contributing Members Only Downloads
  • Send attachments with PMs
  • All image/file storage limits are substantially increased for all Contributing Members
  • Option Codes Lookup
  • VIN Option Lookups (limited)

juniinc

Contributing Members
  • Content Count

    1,155
  • Donations

    $0.00 
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by juniinc

  1. Thx Maurice,,, No guessing game here,,, like to be certain . I will drive her until she dies again,,,then when not starting, I will measure the pump 12V input. Should be pretty easy to diagnose then!
  2. Good point Mike! U seen this at least 3 times? When she did die 3times, it was all at a stop sign,,,she dies at an idle? I've seen this many times with a bad CPS. I'm thinking, a bad fuel pump can kill the engine anytime even while driving? How close is the CPS from my AOS? Possibility its been leaking some oil. Thx
  3. Yeah most likely,,,Chinese knock off! Going with an OEM VDO. http://www.partsgeek.com/gbproducts/WC/131-01090098.html?utm_source=google&utm_medium=ff&utm_content=YN&utm_campaign=PartsGeek+Google+Base&utm_term=1997-2001+Porsche+Boxster+Fuel+Pump+VDO+W0133-1599720+97-01+Porsche+Fuel+Pump+1998+1999&fp=pp&gbm=a&gclid=CKi2_67w_LUCFag7MgodOyoAFw
  4. Thx JFP! Both oreilly, auto zone wants $250 for it,,, made by airtex?
  5. Thx fellas! This pump isn't cheap. Who has the lowest price? Sunset wants $430+shipping.
  6. Next day morning, she started fine but on the way bringing her home (app 20 mins) died again on my driveway! And won't start,,, cool down for a couple hrs then starts fine. Possibly fuel pump gets hot quit working, but works OK when its cool? Plus there is only 2 gals of gas in there. I'm going to put some more gas see if pump runs longer. Thx guys
  7. Thx fellas, no code then again I wouldn't know cuz I can't get her to start. Bad fuel pump is a good possibility as some of uguys know I did ran outcome gas,,, will check the pump.
  8. Thx JFP, she died at the stop light and won't start seems a lot like crank position sensor going out. What is the normal symptom for this? What do uguys think? I had a very similar experience with my Mercedes.
  9. 2000 s , is it possible for the engine to die due to low oil level indicator? Thx
  10. Yes, she has woken up! Don't waste your time Nick,,,at least in my case it Was none of the above. No durametric this point so waited til heard the throttle body engage for about 2seconds, left the key for a minute, off for 10 seconds,disconnected -battery cable for 2days,first try today all gravy. My 2cents on this,,, once you lose your throttle adaption, is very tricky to get it reprogrammed again.
  11. Yup nobody knows what's causing this or what the cure is,,,,,every time your battery goes low or replace one, you need a new throttle assembly? Yeah right! One thing I notiiced is this only happens to MY 2000. A few solved it by cycling the key hundred times,keeping your DME on the bench and reconnecting it,,,I wish I can get lucky like that. Now I don't even get that P1502 code anymore but my air bag light is ON. Maybe it has something to do with the alarm box under the seat. Scanned a few things while she is running,,,throttle stuck at 5% rpm does go over a bit over 2000 scanner still reads 5%. Interesting thing is, intake temp was reading 90degrees when my garage was not even 60 degrees??? Gotta ask this to nick,,, after your 12th time when u heard the motor buzz how long was that motor on for? Any possibility it was just the bad ignition switch perhaps u kinda fixed the tumbler while cycling it.
  12. No cure yet,,, haven't check the fuel pump yet. It does feel a lot like a clogged filter or perhaps my pump is toasted as mikefocke mentioned. I believe these 2000 internal fuel pumps has a sock(mesh) filter,,,hard to clog that I'm thinking. I will check the fuel pressure asap, is there any DIY For doing this? Also waiting to hear Necad's result, I really think this really has something to do with throttle adaption communicating DME.
  13. Problem solved for a few minutes this morning,,, started her up rpm won't go no more than 1500 then, I turned it off, back on for 1 minute, off for 10 sec, pulled it out then she started fine everything back to normal. Took her around the block, running like a champ. Back to the garage shut her off then started ,,,problem came back & still continues. Weird
  14. Thx, are there identical relays down there? If they are I will swap em around. See what happens.
  15. Relay fails as soon as I run out of gas, very rare coincidence don't u think? unless it has something to do with low or no fuel pressure. When I was cycling the key, as soon as I turn the key on I can hear the fuel pump come on but, doesn't CUT OFF at all? I'm also wondering the cel code p1502 has to be cleared in order to reset this throttle adaption,,,I don't have a durametric at this point . When u disconnect battery, I wonder if that clears fault code?
  16. 2000 986 S. Thanks for bringing that up, I think it is the throttle unit for my car. Fuel pump shouldn't turn on at all with a bad relay, should it? I heard sometimes it takes more than 10~20 key cycles to get this adaption programmed. Maybe my DME needs to be re-flashed who knows!
  17. Cel on, scanned, P1502,,,so I tried to perform the throttle adaption. No luck, just getting frustrated. I must have tried more than 20 times, ,,,still won't rev no more than 2000rpm. I disconnected the battery then hooked it back up,cel gone, turn the key on for 1minute,turn it off for 10sec, pull the key out,,, I know the trick is wait til U Hear the TB motor engaging then leave it for a minute. Seems like no matter how many cycles I try my TB motor is not engaging at all. Maybe it will take 30 key cycles LOL I'll open up the engine bay, dig it a little further tomorrow.
  18. Talked to my buddy technician, he thinks throttle adaption is thrown off. I'm gonna try to reset it,,,leave the key on for a minute, turn off the key, pull it out, a few cycles. Has anyone ran out of gas or experienced this??
  19. I ran out of gas today,,,very dumb. Put a gallon in, now she is barely running. I barely drove home, idles funny, no more than 23~25 MPH. Possible limp mode? What happened? Any input would be appreciated
  20. Yup cut the old bellows + 11mm socket is a great OEM clamp holder,,,
  21. Working on my AOS, found out someone else already worked on my wiring,,,
  22. Possibly air in the system,,, I would drive her more,see if it settles
  23. will need to removed the door panel,,, most likely, there's a clip(pin) missing that connects to the outer handle.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.